Top 20-låtar

Alltså, jag har vridit och vänt på denna lista i några veckor nu. Lagt till och tagit bort. Tanken var ju att det skulle vara en lista som pekade ut de 20 låtar som jag tycker är världens bästa. Men jag har kommit fram till att det inte funkar riktigt - det finns ju alldeles för många olika bra låtar. Så jag nöjer mig med att kalla listan "20 låtar som jag tycker är väldigt bra" eller nåt i den stilen (och håller därmed dörren öppen för att det faktiskt finns andra låtar som borde få komma in på listan). Endast en låt per artist är det som gäller och då ser det i dagsläget ut så här:

 

1. Fix you – Coldplay

2. Nightrain – Guns N’ Roses

3. Futures – Jimmy Eat World

4. Utan dina andetag – Kent

5. Best of You – Foo Fighters

6. Smokers outside the hospital doors – Editors

7. Iris – Goo goo dolls

8. Left and leaving – The Weakerthans

9. Born to run – Bruce Springsteen

10. Calleth you, cometh I – The Ark

11. To ride, shoot straight and speak the truth – Entombed

12. Let go - Frou Frou

13. Rather be dead - Refused

14. Kickstart my heart – Mötley Crüe

15. White guilt – The Bronx (feat. Gilby Clarke)

16. You can’t always get what you want – The Rolling Stones

17. Helena - My Chemical Romance

18. Hallelujah – Jeff Buckley

19. With or without you – U2

20. Tonight, Tonight - Smashing Pumpkins

 


Kommentarer
Postat av: nature boy

Månadens topp 20

2008-10-30 @ 19:18:55
Postat av: Anonym

Ja, kanske nåt sånt. Saknar du Dead Horse eller?

2008-10-30 @ 21:15:34
Postat av: Martin

Bra lista! Många av låtarna skulle lika gärna ha kunnat hamna på min egen lista.

2008-10-31 @ 07:32:19
URL: http://hellvis.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0