TV-freak?

Jag flyttade nyligen över min hemtelefon till Comhem. Jag hade redan har min bredbandsuppkoppling där och tyckte det vore skönt att få allt på en faktura och dessutom betala varje månad istället för kvartalsvis. Comhem har ju numera även tv-tjänst och om man har abonnemang på två av deras tjänster så får man den billigaste på köpet. Så jag signade upp mig på digital-tv i tron på att jag skulle få tillgång till SVT HD och TV4 HD. När jag kopplade upp grejorna idag så visade det sig dock att så inte var fallet - för att kunna se dessa måste man ha en speciell box och dessutom ett speciellt abonnemang. Jag känner mig faktiskt lite lurad (även om det bara kostar mig 20 kr mer i månaden).

Men eftersom Comhem vill suga så mycket pengar som möjligt av mig, så får jag under tre månader provtitta på hela deras digitala utbud (utom HD-sändningarna då). Så nu sitter jag här med drygt 200 kanaler och försöker fatta hur folk bara orkar titta på så mycket TV. Det kanske här ihop lite med föregående inlägg, men undrar om det inte funkade lika bra när det bara fanns ettan och tvåan? Eller bara ettan. Eller är det bara fler tecken på att det är jag som börjar bli gammal och gnällig?

(OK då, det fanns några tilltalande kanaler även för en gnällig 28-åring; såsom ALLA sportkanaler, History channel, MTV2 och Extreme-channel. Men den dagen provtittandet börjar kosta pengar ringer jag och avbokar alla betalkanaler. Basta!)

Kommentarer
Postat av: Frida

Och TV4 Fakta! :P

2008-08-18 @ 22:59:04
URL: http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0