Plötsligt händer det.

Risk. Varje gång jag flyger, varje gång jag kör alldeles för snabbt förbi en älgskylt, varje gång jag droppar in i ett lavinområde och senast idag när jag var ute och åkte skridskor på Ekoln med Max - mitt liv är ett ständigt risktagande. Men jag gillar känslan, eftersom jag är säker på att "det" inte händer mig.

Samma sak är det med lotter, fast där kallas det visst chans. Jag köper aldrig lotter själv, men på julafton fick jag ett gäng trisslotter och lyckades skrapa fram två vinster på 25:- resp 75:-. Jag löste in dessa på Konsum igår och gick hem för att skrapa, men var helt säker på att jag borde köpt mat för pengarna istället. "Det" händer ju inte mig.

Kan ingen räkna ut hur stor procentuell skillnad det är att på att vinna trissmiljoner jämfört att störta med ett flygplan? För varje gång jag landar tänker jag "puh, det hände inte den här gången heller" trots att jag vet att är ganska idiotsäkert att flyga jämfört med att t.ex. köra bil till fjällen.

Men förr eller senare så kommer ju någonting att hända.
Bara att hoppas på att "det" blir något bra.


Det hände inte den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0