Storsinthet

Av olika anledningar satt vi inne på två plåtar för mycket till det slutsålda Debaser och JEW igår, och vi hann aldrig få dem sålda innan giget. Mackan var sen in till Stockholm och eftersom jag hade alla biljetter så fick jag springa och möta honom vid dörren.

Väl där så flaggade jag för vårat överflöd och frågade om han sett någon lirare utanför som kunde tänkas vilja ha en biljett. En ung tjej som vid entrén hörde mig och skrek "JAG HAR INGEN BILJETT".

MacAttack hade kört som en svettig Ari Vatanen för att komma fram i någorlunda tid och för att slippa stå och dividera över ett eventuellt pris (för att jag är övertygad om att hon skulle betalat bra) så räckte han helt sonika över biljetten och sa "HÄR!" varvid tjejen tappade hakan och såg helt färdig ut.

Efter att ha utropat "ÄR DET SANT!!!" eller nåt liknande for hon in i lokalen som en avlöning samtidigt som jag gick till baren och köpte öl med ett stort leende på läpparna och en skön känsla i kroppen - Mackan hade gjort nåt mycket vackert och förmodligen så gjorde han tjejens kväll än mer odödlig än vad Jimmy Eat World snart skulle göra den åt oss tillsammans.

Att Mackan sedan utropade "Vafan!" när jag påminde honom att det var han som betalat 260:- för hennes biljett är en helt annan historia - det han gjorde vid dörren är ännu ett bevis på vilken fin kille han är. Grattis på födelsedagen brorsan!

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha! Jag försökte faktiskt googla på hennes eventuella blogginlägg om händelsen men det gick ju åt fanders.

2008-02-06 @ 23:01:22
URL: http://vad-frida-sa.bloggagratis.se
Postat av: Brorsan

Fan Bert, blir tårögd. Tack tack för gratulationerna. Har lite pannknack idag, vem har sagt sagt att biologer är tråkiga.

2008-02-07 @ 07:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0