Vi sparade det bästa till sist...

Så var man hemma igen, efter en helt suverän vecka i Frankrike. Puh.
Vi avslutade med att först åka till systemet i L'Argentiere, där Chamonix bl.a. har sin snowpark, men insåg ganska snart att vi började bli gubbiga och tyckte att backarna var alltför branta(!), haha. Vi styrde då istället kosan mot det soldränkta Le Tour och DAMN! vilket bra val vi gjorde. Här hittade vi det som eftersökts och fantiserats om hela veckan: orörda sluttningar med vitt guld. Semestern kunde inte fått en bättre avslutning:

berra_åke2
Jag lägger mitt livs bästa (och största) svängar på Le Tour...

mackan_åke2
...var ju tvungen att visa vad skåpet skulle står eftersom Mackan tydligen
åttade skiten ur mina spår under åket före.

berra cruise
Finns det något mer rofyllt än att långsamt cruisa nedför en orörd slänt?

berra_åke3
Jag står på tå nedför en slaskigt skön ravin.

mackan_åke1
Mackan @ Le Tour, Chamonix, 080223 kl. 16.15 - sista åket.

berra_öl1
En ganska bra sammanfattning av semestern: höga berg, sol, snö och öl.
Nästa år kör vi igen - jag längtar redan...

Kommentarer
Postat av: Matti Nykänen

Sitter i mörkaste Finland och minns med välbehag den där sluttningen. Svettig som ett djur men ack så värt.

2008-02-29 @ 17:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0