Lättnad och glädje vs. Sorg och besvikelse

Ibra. Fyfan va skönt att han äntligen fick slut på måltorkan. Inte för att Grekland kanske bjöd upp till "bazooka-dans", men det är ju så kul när Sverige går bra och stärker självförtroendet! Nu blir matchen mot Ryssland avgörande, och eftersom jag flyger till Innsbruck på måndag så får jag vara med på festen. Matchen har jag dessvärre inte råd med som det ser ut, men vi får se vad som händer...

Varför har jag inte råd? Måste hålla i slantarna lite:
Fick idag reda på att jag inte kommer få fortsatt anställning på skolan, trots att både rektor, bitr. rektor, personal och elever vill ha mig kvar. Tråkigt. Det är tydligen kommunen och facket som motsatt sig det hela och skolorna får inte anställa några vikarier, utan istället ta de fast anställda som blivit utan tjänst i och med elevtappet till alla de nya (förbannade) friskolor. Usch!

Nu kanske ni säger; "men ta jobb på en friskola istället då". Nej tack, jag vill jobba på en RIKTIG skola där man kan ge eleverna det dom förtjänar (biblioteket, stöd, schyssta lokaler, idrott, gym m.m) och inte på nåt sjaskig vinstdrivande bygge där jag dessutom skulle få en vanlig semestertjänst och därmed missa skolloven.

Jag vet dock av erfarenhet att läget brukar se helt annorlunda ut när skolan väl rullar igång i augusti, så det är inte helt kört att jag faktiskt kommer att återkomma till "min" skola redan i höst. Jag har dessutom betalt under hela sommarlovet och har därmed gott om tid att fixa alternativa lösningar. Men jag gillade mitt jobb väldigt mycket och känner sorg över dagens besked. Tur då att Sverige gjorde min dag lite bättre!

Kommentarer
Postat av: Frida

Aww. Det löser sig, sa kärringa som sket i vasken.

2008-06-11 @ 00:14:40
URL: http://vad-frida-sa.bloggagratis.se
Postat av: den som chillar

Synd att man inte hann säga trevlig sommar o lycka till i framtiden, en annan satt ju o häckade på slottet lr liknande. Hur som helst så var det synd att varken du lr Lars tog er tid, men men.. ja det jag skulle kma fram till är att hoppas du får en trevlig sommar o lycka till i framtiden berra!

2008-06-12 @ 16:05:50
Postat av: Taraldmette

Wonderful and informative web site. I used information from this site its great.

2009-01-16 @ 16:35:11
URL: http://taraldmette.3steps.com
Postat av: Taraldmette

Wonderful and informative web site. I used information from this site its great.

2009-01-16 @ 16:35:46
URL: http://taraldmette.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0