SMHI.se - cyklarens guide till galaxen

Jag försöker cykla till jobbet varje dag. Cykelturen är 11 km, varav 5 km går över ett gärde som sedan övergår  i 2 km uppförsbacke. Igår glömde jag kolla vädret innan jag lämnade hemmet; på vägen dit hade jag kraftig motvind rakt i nosen och på vägen hem snöblandat regn och snöslask. Att cykla i motvind när man redan är 10 minuter sen hemifrån är jobbigt, men efter en tapper insats var jag ändå på plats i klassrummet till 08.30. Tur att det finns dusch på jobbet.

Nu är det dags igen. Idag har jag kollat vädret, medvind och sol på morgonen och snöoväder på ingående under eftermiddagen, men förhoppningvis klarar jag mig hem innan eftersom jag slutar redan kl 14.

Kommentarer
Postat av: nature boy

trist att du slutat på taket.

2008-11-19 @ 17:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0