Klart grabben ska ha box

Boxercise. Fridas bror Lars har tjatat på mig i några veckor nu, och jag har alltid haft bra undanflykter. Tills idag.
Jag tyckte att det verkade som en bra idé att köra ett hårt pass efter att ha stått i minusgrader och snålblåst (Nordan...) på IKEA-taket en hel dag. Ja, du läste rätt - jag gör ett kort gästspel på taket under mina två lovdagar; kom på att jag inte kommer få så mycket pengar i november annars och hyran måste ju betalas likt förbannat. Bara att bita i det sura äpplet och stå ut två arbetspass till. Huva.

Imorgon utlovas dessutom snöstorm, så det lär ju bli den bästa takläggardagen hittills i min korta karriär. Det gäller ju att sluta när man är på topp. Precis som Hellacopters gjorde i veckan.

Åter till boxen. Det var sjukt jobbigt och jag svettades likt en ost i solen. Lars slog mig sönder och samman, och mobbade mig dessutom för att jag inte kunde sparka med sträckt ben (har ju aldrig strechat i hela mitt liv). Jag slog väl på en hel del jag med, men att boxas med någon som är två meter lång, stark som fan och 20 kg tyngre är i värsta laget. Men det var skönt när det var över. Och det blir nog fler gånger - då jäklar ska han få!


Kommentarer
Postat av: nature boy

Den där lars skulle jag kanske kunna få lite utbyte av.. dock så vet ja att du skulle få box av oliven, men jag gillar hans "påstådda size".

2008-10-31 @ 13:49:54
Postat av: Berra

Oliven skulle förmodligen försöka springa över mig med sin nya "pappakropp" och tillhörande barnvagn, men jag är rätt säker på att jag skulle hinna undan.

2008-10-31 @ 14:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0