Sthlm

Åkte till Stockholm med några elever idag. Vi besökte riksdagen, kollade på högvakten, käkade på Pizza hut och gick i affär. Precis som jag minns att man gjorde på den tiden då jag gick i skolan - allt var sig likt. Förutom en sak:

Dagens debatt i riksdagen handlade om samkönade äktenskap och i en replik tog en socialdemokratisk kvinna upp hur barn till ensamstående ända fram till 40- och 50-talen ofta kallades "horungar" och något om hur samma problematik kunde uppstå idag om inte riksdagen klubbade igenom den nya lagen. Ni skulle ha sett mina elevers ögon när de hörde riksdagsledamoten säga "horungar", enligt dem typ det absolut värsta man kan kalla varandra. Som tur är så klubbades ju lagen igenom och därmed slipper vi väl förhoppningsvis även horunge-problematiken...

Passade även på att slå till på en ny snowboardjacka som jag gått och kikat lite på under vintern, så nu blir det inte bara Frida som blir finklädd i backen till påsk:

Jackan har snyggt mönster som inte riktigt framgår.
Försök åka ikapp mig så får ni se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0