Bättre lyssna till den sträng som brast än att aldrig spänna bågen

Baksidan av mitt högra lår (eller hamstring som den heter på utrikiska/gymspråk) har plågat mig sedan i somras och såg det som signal att jag dels borde träna den mera och framförallt börja stretcha efter att ha rört på mig. Jag och McAttack har varit ganska duktiga under hösten och kört ett benpass i veckan. So far, so good.

I onsdags gav vi oss på skivstången och körde benböj samt utfall. Jag kände redan efteråt hur jäkla bra det tog och var nästan avdomnad i benen på kvällen. Igår hade jag svårigheter att ta mig ur sängen och kände hur det spände i baksidan. Idag är hela låren angripna av träningsvärk och jag linkar fram som en gammal gubbe. Men den som är med i leken får leken tåla - på onsdag kör vi igen!

Kommentarer
Postat av: Fyris

Kommer att tänka på en händelse i somras.



En sleazekille joggade förbi mej,

tänkte det att såhär i moderna tider,

när man vet farorna med droger

då får man helt enkelt träna sig smal.

2009-01-17 @ 22:10:29
URL: http://sjukadjur.blogspot.com
Postat av: Berra

HAHAHA! Hårda tider för heroin-wannabees.

2009-01-18 @ 14:09:57
Postat av: Stoffe

Sträckte framsidan av låret i går och gick in på nätet för att titta om det fanns några tips.



Det fanns det och jag hittade en roligt inägg från en som tydligen spelade i superettan.



http://www.halso.info/forum/t-33804.html

2009-01-27 @ 08:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0