Grand Canyoning

Igår vandrade vi över 20 km i Grand Canyon och inräknat i dessa km finns även
en höjdskillnad på över 2000 fallmeter. Det tog oss ungefär 8 timmar och alla
inblandade har nog olika upplevelser kiring det hela. Jag har knallat "rim to rim"
förut (1998) och vet hur överjävligt varmt det kan bli, men det var ju så himla
längesen att jag faktiskt glömt bort hur snett det kan gå om man inte vilar
ordentligt och dricker tillräckligt med vatten. Själv höll jag mig dock i god form
vandringen igenom och blev aldrig riktigt orolig över det som inträffade men läs
gärna om Fridas och Igelns lite mer dramatiska upplevelser där nere i den
40-gradiga ökenhettan.

 
Tog en bild på exakt samma ställe för 11 år sedan, ska bli intressant att komma
hem och jämföra hur mycket som har förändrats. Molnen kanske?


Dagen till ära i ett förnämligt skägg (som nu är ett minne blott), här skådat
halvägs ner i den över 1000 meter djupa och över 10 km breda kanjonen.

Kommentarer
Postat av: Kai

Vilket äventyr det måste vara att ta promenaden upp och ner! Får bli nån gång...

Läste igenom Fridas och Igelns blogg, verkar varit minst sagt dramatiskt!!! Tur att ni till sist fick tag på vatten och skugga!

2009-07-03 @ 08:22:08
Postat av: Robban

Du är överallt

2009-07-03 @ 11:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0