"Welcome to the party..."

Sitter i ett mulet Venice och är ganska trött. Blev en sjukt lång dag igår med endast en eller två timmars sömn och en 23 timmar lång resa. Första flygningen mellan Arlanda - Philadelphia gick kanon. Vi blev dock aningens molokna när vi insåg att US Airways snålat in på gratisdrickat, men efter att ha köpt in några rundor började stewarden Timmy (samtidigt som han flitigt flörtade med Martin) att bjussa på drinkarna. Perfekt! Tim förgyllde vår resa helt klart.

Väl framme i Philly blev det flottig pizza och pasta på Sbarro, men när vi kom fram till vår gate fick vi besked att flyget till LA var försenat i två timmar. Tiden gick i snigeltakt, men som tur var hade jag ju med mig datorn och betapet.se saved the day. När vi väl kom ombord möttes vi att kapten hälsade oss "Welcome to the party..." och förklarade helt frankt att det var risigt väder på resan och att "det skulle märkas" typ. Vi fick dessutom vänta i flygplanet i två timmar på plattan innan det var vår tur att lyfta. Blä.


Tidsfördriv in the city of Brotherly love

Vid det här laget var jag ganska trött och somnade faktiskt en timme eller två efter att vi lyft.
Uppvaknandet var brutalt. Jag vaknade av att flygplanet krängde till så in i helvete och när jag tittade ut genom fönstret såg jag hur det blixtrade och det var moln överallt. Air France 447 låg väldigt nära i minnet och i flera timmar skakade vi fram i turbulensen och det var faktiskt lite läskigt när till och med kaptens lät lite skärrad. Minuterna gick i snigeltakt och när vi till slut gick in för landning i LA hade resan dragit ut på tiden med fem timmar.

Men vi kom ner ordentligt och hoppade in i en taxi som tog oss till 555 Grand Blvd i Venice där vår sköna husvärd Nur Nur ("yes it's Nur Nur, hippieparents you know") snällt väntade på oss trots att klockan hunnit bli två på morgonen. VI installerade oss och betalade hyran, men vi var inte särskilt trötta så istället för att vingla i säng drog vi ut på matjakt och hittade till slut ett 7/11 där vi köpte lite burritos och nachos. It's good to be back! :D

Nu har jag sovit några timmar och om en halvtimme är det uppstigning för frukost nere på Venice Beach, innan det är dags att komma igång med inspelningarna!

Kommentarer
Postat av: Hello, this is captain Hammarstroem speaking!

This i like a lot.

2009-06-11 @ 18:43:23
Postat av: murk.

ha! ingen idé att vara rädd. vi ska alla kola nån gång. hur som, kul o höra att du installerat dig i usa igen. jag a vart på firmafets. inga nya bilder fixade. men det kommer.

2009-06-12 @ 00:07:02
Postat av: Berra

Humlan H: Me too!



Murk: Nä jag vet, men det vore ett allför ångestfyllt sätt att dö på.

2009-06-12 @ 00:30:59
Postat av: Frida

Murk: Vafan! Haha, lite äldre kan han väl få bli?

2009-06-12 @ 08:20:02
URL: http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0