Rubiks jävla kub

Vi hade Radarminnet här som middagsgäst och det spisades mexikanskt med tillhörande Corona (tackar för det Frida). Efter maten kom samtalet in på Rubiks kub och jag gick givetvis och hämtade min Homer - en specialmodell bestående av 8 delar och formad som Homers huvud. Alla som ser den tror att det är ap-enkelt och börjar alltid med att förställa stackars Homer till oigenkännlighet. Så gjorde även Radarminnet (som har ganska stor erfarenhet av vanliga Rubiks kub), men han insåg ganska snabbt att denna inte alls var så enkel som han trodde. Och inte ens när vi slog våra kloka huvuden ihop lyckades vi särskilt mycket bättre.

Efter alla vilda husfester i Norby kunde jag sitta i dagar och slita mitt hår för att lyckas lösa skiten - trots att jag på den tiden var utrustad med en liten bok om hur fan man skulle gå till väga för att lyckas. Nu är boken ett minne blott och Homer ser efter i kväll ut så här:



Jag har nog och göra några kvällar till den här veckan.

To be continued...

Kommentarer
Postat av: Frida

Picasso hade blitt stolt!

2009-03-17 @ 22:58:30
URL: http://vad-frida-sa.bloggagratis.se
Postat av: Ruket

Lösning:

Vrid överdel två hack åt vänster.

Vrid hela ett halvt varv motsols.

Två hack på babord sida.

Gör ett lappkast.

Vrid överdelen tre varv.



Varsågod

2009-03-18 @ 22:36:21
Postat av: Martin

Sorry! Men jag kan fixa nu, jag lovar!

2009-03-24 @ 12:38:50
URL: http://radarminnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0