Vacker vinterlöpning

Min nytända nyttighet tog mig ut på en löprunda ikväll. Det har snöat friskt i dagarna två, men genom ett tips från en gammal kollega (tillika elitlöpare) joggade jag upp till Berthåga kyrkogård. Enligt kollegan är dödgrävarna grymma på det där med plogade och sandade vägar (förmodligen i brist på annat så här i snön och tjälens tid). 

Mycket riktigt gick det alldeles utmärkt att ta sig fram på stigarna runt gravarna och det blev en väldigt vacker kvällstur ackompanjerad av iPoden - inte en (levande) käft så långt ögat kunde nå. Ensamheten och ljuset från staden, som lyste upp de vidsträckta snöfälten, gav tillsammans med gravljusen en väldigt mysig atmosfär och fick mig faktiskt att glömma hur dålig kondis jag skaffat mig...

Kommentarer
Postat av: Frida

Vacker vinterlöpning i all ära, men är det inte dags för lite vacker vårlöpning snart?

2009-03-12 @ 11:35:34
URL: http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0