100 spänn

Har haft en trevlig och tämligen varierad helg.
I fredags bjöds jag och Frida på konsert med Sveriges piggaste 80-åring av Pappa och Inger; Owe Thörnqvist på UKK. Det blev en riktig helkväll med middag, drinkar och hela baletten. Owe vet fortfarande hur man underhåller och det bjöds både på klassiska låtar och fräckisar.

I lördags blev det morgonpromenad och träning innan det bar av till Matte Rask och dennes 30-årsskiva. Kul att träffa gamla vänner och plus i kanten till Matte för att festen började redan på eftermiddagen. Funderar på samma upplägg själv nån gång sisådär om 11 månader - 30 årsfest a la last man standing. 
Den här gången blev det inte jag iallafall -  gick hem och spenderade kvällen i soffan med Frida och filmen Traitor (helt ok).

Vaknade utsövd och fräsch och tog ännu en morgonpromenad innan frukost. Efter lite slöande och vi till gymmet och resten av dagen gått åt till att färdigställa förproduktionen till Shotsplattan (har ju gitarrer att lägga på tio låtar). Har hittllls hunnit med sju av låtarna och det går faktiskt smidigare än jag tänkt mig. Martin kommer hit på tisdag och ska sjunga in lite slasksång och göra klart det hela. Om några veckor börjar vi om, men då är det skarpt läge. Tjoho!

Det bästa med helgen måste ändå vara att jag endast bränt 100 spänn. Ganska smart eftersom jag räknade ut att varje dag på semestern minst kommer kosta mig 500:- (500 x 30 = 15000) och då har jag bara räknat med hotell och käk (resa och hyrbil exkluderat). Så det får nog bli fler 100-kronorshelger framöver om jag ska ha råd att roa mig over there...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0