Antikrist

Jag gick ur Svenska kyrkan idag. Det var fan på tiden.

Kommentarer
Postat av: Nina

Då är vi två. Antikrist alltså. Jag hade en sån raljerande religionslektion (mestadels om kristendom)idag att jag nästan skämdes efteråt. Men jag frågade eleverna om de tyckte att jag funkade som lärare i alla fall, och de tyckte att det var bra. Så ok. Men jag är glad att ingen skolinspektion var inne och tjuvlyssnade...

2009-05-12 @ 20:07:20
URL: http://www.igel.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

herregud.

2009-05-12 @ 20:52:08
Postat av: Elin

Jag gick ur Svenska kyrkan för ett år sedan, men jag funderar faktiskt på att gå med igen. Ska ta tag i det i sommar.

2009-05-14 @ 11:22:00
URL: http://elinsord.bloggagratis.se
Postat av: Berra

Elin: Jag har tänkt gå ur i flera år men det som stoppat mig är att jag tycker att kyrkan gör bra saker och mina pengar faktiskt kan leda till något gott ändamål. Men samtidigt så tror jag ju inte ett dugg på det som predikas och efter ha besökt ett antal begravningar, bröllop och dop under det senaste året så kände jag att det får vara nog och att jag hellre lägger mina 2000 (eller vad det nu rör sig om) på något bättre.

2009-05-14 @ 14:29:25
URL: http://www.berthagen.se
Postat av: Martin

"Blood turning black, the change has begun

Feeling the hatred of all damned in Hell

Flesh starts to burn, twist and deform

Eyes dripping blood realization of death

Transforming of five toes to two

Learn the sacred words of praise, hail Satan"

2009-05-14 @ 17:20:23
URL: http://www.myspace.com/damienmusic
Postat av: Elin

Jag förstår att det känns surt när pengarna dras varje månad, men när man tänker på hur lite prästerna tjänar och vilket enormt jobb de gör så tycker jag nog att det är värt det. Jag har ingen kristen tro alls, men tycker att kyrkan gör ett enormt bra jobb när det kommer till begravningar och stöd vid sorg och katastrofer.



Glöm inte att fylla i Vita arkivet eller liknande, det underlättar en hel del för anhöriga. Pratade med en kompis vars bror dog i en olycka för nåt år sedan, de fick ingen hjälp alls utifrån med planering av begravning och dylikt då han hade gått ur Svenska kyrkan, familjen hade ingen aning om det och visste inte alls hur de skulle göra då de väntade sig en kyrklig begravning.



Det är inget man vill tänka på mitt i livet kanske, men det kan vara bra att känna till. På samma sätt som det är sjysst att berätta för sina närmsta vad man står gällande organdonation.

2009-05-19 @ 22:13:59
URL: http://elinsord.bloggagratis.se/
Postat av: Elin

Jag förstår att det känns surt när pengarna dras varje månad, men när man tänker på hur lite prästerna tjänar och vilket enormt jobb de gör så tycker jag nog att det är värt det. Jag har ingen kristen tro alls, men tycker att kyrkan gör ett enormt bra jobb när det kommer till begravningar och stöd vid sorg och katastrofer.



Glöm inte att fylla i Vita arkivet eller liknande, det underlättar en hel del för anhöriga. Pratade med en kompis vars bror dog i en olycka för nåt år sedan, de fick ingen hjälp alls utifrån med planering av begravning och dylikt då han hade gått ur Svenska kyrkan, familjen hade ingen aning om det och visste inte alls hur de skulle göra då de väntade sig en kyrklig begravning.



Det är inget man vill tänka på mitt i livet kanske, men det kan vara bra att känna till. På samma sätt som det är sjysst att berätta för sina närmsta vad man står gällande organdonation.

2009-05-19 @ 22:14:49
URL: http://elinsord.bloggagratis.se/
Postat av: olle

Starkt att gå ur kyrkan!

Det e inte värdigt en sekulariserad humanist att vara med i den där skiten. Kyrkan investerar i fonder, bland annat i vapenindustrin, halvfräscht...

2009-05-23 @ 20:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0