My LA home(?)

Den 10:e juni drar Shots and motion till Los Angeles för att spela in debutplattan. Redan på onsdag börjar vi spela in trummor här på hemmaplan och det är tänkt att vi ska jobba med sång- och gitarrpålägg i LA. Martin ska även skriva 10 andraverser, eftersom alla våra låtar hitills bara har en vers. Och så ska vi ju dricka pilsner, surfa och äta god mat förstås.

Vi hade planer på att bo på hotell i Hollywood och hyra en replokal/studio att arbeta i, men när vi tänkte efter lite insåg vi att det var ett hus somi behövdes. Och på min inrådan ditchade vi även Hollywoodplanerna (Sunset strip må vara rolig på nätterna, men på dagarna är det faktiskt ganska dött) och jag blev ansvarig för att dammsuga Craigslist (Amerikas motsvarighet till Blocket) efter passande objekt närmare stranden. Jag letade länge och väl innan jag hittade något som både var ledigt och som passade våra behov, men till sist hittade jag detta hus på Grand Blvd:











En tvåvåningskåk med tre sovrum, jazucci, patio och tillhörande gitarrer - sex kvarter från Venice Beach - låter ju helt fantastiskt, men jag väntar gärna med ytterligare jubelsång tills vi fått nyckeln och installerat oss...

Kommentarer
Postat av: Stoffe

Trevlig resa! Nu börjar det likna nåt. LA och allt. Värsta rockstarsen. Killen ni hyr av har skööön smak ...vilken cool inredning. Ni spelar gitarr och sjunger hela dagen och natten ...och jag sitter i den tiger mönstrade stolen och dricker öl i en vecka...OK ? Plizzz

2009-05-24 @ 19:43:32
Postat av: Berra

Anytime Stoffe, du är alltid välkommen!

2009-05-24 @ 21:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0