Superset för SUPERSIZE

Tittade lite i boken "Träna dina armar" (utgiven av pajastidsskriften Men's Health) igår och tänkte att det vore kul att förnya träningen lite så här inför sommaren. Jag körde ett "vanligt" program ur boken förra våren, men i år fastande jag för upplägget med super- och trippelset. Ett superset består av två olika övningar som man kör efter varandra utan vila i mellan och i ett trippelset kör man givetvis tre olika övningar. Tungt och väldigt jobbigt, men samtidigt väldigt varierat. Dagens pass var inriktat på arm, bröst samt en avslutande benövning och när jag ju är hemkommen från premiärpasset är jag så trött i armarna att jag knappt orkar skriva. Men innan jag kastar in handduken måste jag bjuda på några godbitar från Men's Health-boken:

"Du kommer klara övningar som bänkpress och chins som en dans. Och när du bestämmer dig för att tatuera in din flickväns namn på armen så kommer du kunna använda riktigt stora bokstäver."

"Att pumpa upp sig tjänar fem viktiga syften:

1. Det ser bra ut.
2. Sätter fart på de muskelbyggande osv...
...
5. Det ser bra ut - vilket tål att upprepas."


- Jo, jag läste i Men's Health att det såg bra ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0