Snowboarddrömmar

Satt i solen vid Sofia kyrka i eftermiddags och läste Transition. Den klassiska snowboardtävlingen King of the hill i Riksgränsen ska visst återupplivas och eftersom jag aldrig åkt i Gränsen så hade det vart kul att dra dit. Men där är redan 7-10 maj och om jag ska upp till Lappland så får det bli i juni när skolan slutat, men då är det ju fotbolls-EM och ja... RIksgränsen får nog tyvärr vänta tills nästa säsong.

Får iallafall bjuda på ett klipp från svunna tider, då jag nyligen precis börjat åka snowboard och det var hur ball som helst. Året är 1991 och Look Trickstick var bland det hetaste man kunde åka på:



Skönt att se att dåtidens världselit inte åkte bättre än vad jag gör nu iallafall - så ge mig 16 år så kanske även jag har nått världstoppen (vid 44 års ålder, haha). Men vafan; Shaun Palmer fyller 40 i år och vinner forfarande boardercrosstävlingar så varför inte!? :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0