5 minuter senare...

Lycka är att inte ens behöva gå till affären för att köpa en lott.

Läs noga nu, för detta är på riktigt och utspelade sig nyss i mitt hem:

10 sekunder efter att jag skrivit föregående inlägg om att köpa en lott så travar jag ut i hallen och tar upp posten på hallmattan (orkar aldrig göra det när jag kliver in har jag märkt). En räkning från ComHem och ett omärkt brev. Jag öppnar det och läser något som ser ut som ett vanligt kontoutdrag från banken. Men det är något som inte stämmer. Högst upp står det utbetalning och längst ner står det "Belopp att erhålla 25.000,00 SEK". Jag tänder hallampan och läser en gång till. Men det står fortfarande samma sak och först nu förstår jag att brevet förkunnar att det numera finns 25 000 kr (jag trodde en stund ett det stod 250 000) på mitt konto. WTF! Och jag som oroade mig för att inte ha tillräckligt på konto när jag var på affären och handlade mjölk nyss.

Pengarna måste ju komma från nånstans och jag ringde upp min mor för att göra efterforskningar. Mamman trodde sig komma ihåg att hon för tio år sedan köpt premieobligationer till sin då 18-årige son. Och efter att ha läst lite mer på kontoutdrag kom vi fram till att dessa slutat gälla i början av december, och därmed kommer nu pengarna och avkastningen inrullandes på mitt konto istället. Visste jag om detta? Nej. Är jag förvånad? Ja. Tacksam? JA-A!

Tack snälla mamma (om det nu var du, haha) och jag lovar nu att spendera pengarna på något vettigt. Hoppas bara att du håller med om att en resa till ett varmt land där man kan åka surfbräda, uppleva skräpkultur och dricka blaskig öl tillsammans med sin flickvän är en riktigt god investering...? :-D




Kommentarer
Postat av: Markuz

Kanske du borde köpa en lott också?

2008-12-09 @ 17:47:47
Postat av: Berra

Off to köpa lott.

2008-12-09 @ 17:59:06
Postat av: Sandra N

Nämen va fan, får det gå till på det viset? Hahaha, grattis!

2008-12-09 @ 19:20:01
URL: http://barfota.blogspot.com
Postat av: Nina

Åh vad kul för dig! Grattis! Eller vad som nu är det rätta ordet.

2008-12-09 @ 21:13:08
URL: http://kastasteniglashus.blogspot.com
Postat av: Frida

JAAAAAAAAAA! :D

2008-12-09 @ 23:12:40
URL: http://vad-frida-sa.bloggagratis.se
Postat av: Youngman

Vilken jävla tur!!!



Grattis!!!



2008-12-09 @ 23:25:50
Postat av: Berra

Haha, precis som Nina menade så vet jag inte riktigt om "grattis" egentligen är rätt ord, men hursomhelst; Tack! :D

2008-12-09 @ 23:49:57
Postat av: matterask

Fan va grymt! Idag köper är det jag som köper en triss-lott så ses vi i dimman sen.

2008-12-10 @ 17:05:33
Postat av: Stoffez

Skit i din flickvän och ta med mig istället!

2008-12-10 @ 18:51:03
Postat av: Jessi

Varför är man inte förvånad ;-) Kul med lite extra cash! Jag skulle också lagt pengarna på en resa dit du ska åka :-)

2008-12-10 @ 21:34:04
Postat av: Frida

Här ska ingen flickvän skitas i!

2008-12-10 @ 23:13:57
URL: http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0