First of June och inga barn i sikte

Har haft ännu en skön dag i solen, den här gången i sällskap med Mackan, Johan, Agnes, Susanne och en hel radda gravida småbarnsföräldrar. Agnes fyllde ju två år och det firades på en gräsmatta vid Järla sjö. Det badades ett par gånger och åts en hel del paj, vilket var trevligt och gott på alla sätt. Agge fick en speldosa, ett Pettsondjur (en Muckla närmare bestämt) och en blågultröja med numero 10 på ryggen - klart tjejen ska va Ibra-kadabra i sommar! Önskar bara att Ibra själv kunde ta sig i kragen och började producera lite, torsk mot Ukraina i genrepet känns inte särskilt lovande.

Efter att ha lämnat kalaset konstaterade jag hur skönt det kändes att inte ha några egna barn och att det dessutom är väldigt skönt att några sådana inte finns planerade de närmaste åren. Jag är helt enkelt inte redo än. Tur att den planerade modern till min framtida avkomma har en liknande inställning, annars hade det kunnat bli problem... 

Dagens skiva är definitivt Refuseds "Songs to fan the flames of discontent". Den för mig viktitgaste hardcoreplattan ever. Den får mig att minnes tiden som 16-åring och passar väl bra en dag som denna då ungdomskänslorna uppenbarligen vägrar släppa greppet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja fy fan. barn. usch.

2008-06-02 @ 01:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0