Bättre lycka någon annan gång.

Det blev inget nytt rekord för mig idag; tanken var ju att jag skulle klara 100 kg i bänkpress idag. Jag hade laddat för detta i en vecka (eftersom jag var sjukt nära att fixa lyftet förra onsdagen) men det verkar som om jag istället bränt allt krut på kubbandet igår kväll - kände mig sliten när jag vaknade i morse. Osmart, men bra att uppladdningen kom till någon form av nytta iallafall.

Själva grejjen med bänkpress är väl aningen grabbig och faktiskt ganska onödig (vad tusan ska man med stora bröstmuskler till? Kunna flytta på en bil som just kört över en el dyl?) men faktum är att man blir ganska resultatinriktad när man tränar så mycket som jag gör just nu, det är dock kul att se att träningen fungerar och roligt att utvecklas. Till helgen blir det ett nytt försök och klarar jag det inte då så får det vänta till hösten - fortsätter jag träna så som jag gör nu blir jag snart övertränad. I sommar tänkte jag träna efter CrossFit-konceptet och det ska faktiskt bli ganska skönt att få hjälp med att variera träningen lite mer - CrossFit-siten säger helt enkelt till mig vad jag ska göra varje dag.

Kommentarer
Postat av: torkel

jag lider också väldigt mycket av just överträning.

2008-05-29 @ 01:55:35
Postat av: Martin

Bänkpress är för tjockisar (iallafall på det gym jag tränar). Chins och dips är grejen! Inte för att jag är särskilt bra på något av det dock. Mer chips och dip kanske...

2008-05-30 @ 08:53:44
URL: http://hellvis.blogg.se
Postat av: Berra

Torkel: Du lider verkligen va?

Martin: Haha. Chips och dip borde därmed göra oss till bättre bänkpressare, right?

2008-05-30 @ 14:21:35
Postat av: Martin

precis så jag resonerar. Haha!

2008-06-01 @ 21:03:00
URL: http://hellvis.blogg.se
Postat av: Catosilja

Just Surfin.. Hello From Gold Coast Australia.. Well Done.

2009-10-23 @ 08:07:00
URL: http://catosilja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0