Berras Topp 20

Efter att ha läst Martins blogg och hans planer på att förnya sin topp 20-albumlista från 2003, satte jag mig i fredags för att kolla vilka plattor som skulle få vara med om jag fick bestämma nu så här 2008. Jag kände mig dock lite osäker, mest för att jag tycker det är så himla svårt att väga olika musikstilar/skivor mot varandra och orkade till slut inte göra klart listan. Men när Martin nu publicerat sin nya lista vägrar jag att vara sämre. Endast en skiva per band (och inga samlingsskivor) gäller, vilket gör att valet ibland blev ganska klurigt, men well - here goes:

1.    Guns N’ Roses – Use Your Illusion II
2.    Jimmy Eat World – Bleed American (S/t)
3.    Coldplay – X & Y
4.    Weezer – Pinkerton
5.    Foo Fighters – The color and the shape
6.    Rancid - …and out comes the wolves
7.    Kent – Isola
8.    The Bronx – S/t 2006
9.    Bruce Springsteen – Born to run
10.  Refused – Songs to fan the flames of discontent
11.  Norah Jones – Come away with me
12.  Entombed – Uprising
13.  The Fray – How to save a life
14.  Weakerthans – Left and leaving
15.  Millencolin – Home from home
16.  Randy – You can’t keep a good band down
17.  U2 – The Josua Tree
18.  Turbonegro – Apocalypse dudes
19.  Mötley Crüe – Dr. Feelgood
20.  Van Halen – S/t

Bubblare:
City and colour – Sometimes
Blink 182 – S/t
NWA – Straight outta Compton
Damien Rice – 0
The Killers – Hot Fuss
Postal Service – Give up

Med reservation för vissa bortglömningar.

Kommentarer
Postat av: krok

Du får en puss av mig rakt av för din förstapristagare bört, men det är faktiskt ett par andra plattor som skulle få plats på min lista oxå, coldplay & brucan allafall, kanske joshua tree oxå..däremot tycker jag det är oansvarigt att lyssna på rockmusik och inte ha med nån av de 5 stora stonesverken: exile on main st, sticky fingers, beggars banquet, let it bleed eller goats head soup på listan!!

2008-10-07 @ 17:51:15
Postat av: Berra

Jag dividerade över Stones en hel del och ok då, dom borde väl funnits med. Men eftersom mitt Stones lyssnande mest bestått i samlingsboxar orkade jag inte komma fram till någon. Ska skärpa mig till nästa års lista.

2008-10-07 @ 18:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0