Det é mycket nu...

Det har hänt en hel del de senaste dagarna - både roliga och tråkiga saker. Och i så pass stor utsträckning att jag inte orkat skriva om det. Får försöka mig på en sammanfattning i punktform ist:

* Det tråkiga är att jag under mitt slösurfande häromkvällen insåg att jag kände den där tjejen som blivit mördad utanför Gällivare. Jag tyckte jag såg något bekant på de bilder som cirkulerat i media och när jag hittade jag en äldre bild på henne föll polletten ner; vi jobbade tillsammans i Åre 2001 där jag avlöste henne i liften varje dag. Hon minns henne som en "go och gla" tjej, precis som ett liftbiträde ska va, och jag kommer framförallt ihåg hennes härliga pitemål. Det är en sjuk värld, vila i frid Carolin.

* Chinese democracy starts now! Måste säga att den slutligiltiga versionen av låten är bättre än tidigare läckor, men är enligt mig fortfarande ett märkligt första singelval. Man tröttnar ju t.ex. på introt redan andra gången man hör det och det grungiga riffet känns ganska mossigt. Och produktionen, hallå, hur många gitarrer döljer sig egentligen i produktionen; typ 184923 eller nåt i den stilen. Roligt är dock att Dr. Pepper nu får stå sitt kast och dela ut varsin burk läsk till hela det amerikanska folket, haha. Och det ska ju bli mycket spännade att höra helhelten när plattan väl anländer den 23 nov.



* Jag har gjort min sista dag på taket (på förhoppningsvis ganska länge - helst hela livet). På måndag är jag lärare igen, högstadielärare denna gång, i SO och svenska(!). Så himla himla himla skönt och roligt. Ah. Först och främst ska jag arbeta fram till jul, men det verkar även finnas stora möjligheter till förlängning i vår.

* Sist ut: världens godaste törstsläckare Coors light finns nu på Systemet! Jag firade det hela med att köpa en låda:



Min kyl ser alltså numera som en ölhylla på vilken amerikansk liqour store som helst (om det inte vore för den heliga och krämiga mellanmjölken från Klöver). Och om nu bara Taco Bell kommer till Sverige så behöver jag inte åka till Amerika lika ofta. Eller?

Kommentarer
Postat av: nature boy

"once so close, now we´re million miles appart"

2008-10-25 @ 13:02:08
Postat av: Martin

Coors light, nu även i ett kylskåp på Herrhagen. :)

2008-10-28 @ 12:42:25
URL: http://hellvis.blogg
Postat av: Elin

Grattis till jobbet!



Vad är Coors för dricka? Hur smakar det?

2008-10-28 @ 21:03:42
URL: http://elinsord.bloggagratis.se
Postat av: Beera

Det är amerikansk öl som inte smakar så särskilt mycket, men gott. :-) Typ som Loka Päron, haha.

2008-10-31 @ 09:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0