Berras konsertråd

Det finns säkert minst 8000 personer med 3gp-filmer från gårdagens konsert i Globen. Jag har kommit fram till att detta är ett beteende som förtar en stor del av liveupplevelsen från konsertbesökaren och fick iallafall mig att tappa fokus på själva stämningen.

Därför nöjer jag mig med att nu för tiden "bara" lagra minnesbilderna i huvudet - precis som förr i tiden, innan mobilkameran blev var man och kvinnas egendom. Dessutom påminner ju 3gp-klippen ofta mer om krig än om schysst livemusik.

Kommentarer
Postat av: Martin

Än värre är väl nästan att de flesta lägger ut sina filmer på youtube så att när man söker på liveklipp från någon artist bara hittar skräpiga mobilfilmer.

2008-09-21 @ 10:00:35
URL: http://hellvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0