Coldplay igår

Coldplay fanns på min oskrivna lista av band jag vill se live innan jag (eller dom) kastar in handduken.
Efter att ha sett dem spela i Globen igår kan jag konstatera att det var en fin upplevelse, med väldigt bra ljud och mycket allsång. Men, jag hade förmodligen varit ännu lite mer peppad om setlisten sett annorlunda ut (dom brände av alldeles för många starka kort i första halvan) och framförallt så hade jag föredragit att giget inte spretade åt så många olika håll rent stilmässigt - håller helt och hållet med Aftonbladets recensent om att det blir för rörigt. Coldplay är som allra bäst när det låter mycket och pampigt OCH när det är som allra mest sårbart och avskalat - det där mitt i mellan (med t.ex. synthtrummor eller opluggade irländska visor) kan jag vara utan. Pukorna under Viva La Vida och Lost var riktigt feta dock.

Och slutligen: ja, dom spelade Fix you (tyvärr lite undangömd någonstans i mitten av setet) och ja, jag fick gåshud då. Hade dock gärna velat gå därifrån med samma känsla, men så blev det inte nu. Men det var en kul kväll och Chris Martins och hans kompband (musikerna, förutom trummisen som dunkade på stenhårt och körade grymt, känns väldigt anonyma) är nu avbockade och jag söker vidare efter nya artister att fylla deras plats på listan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0