Vegetariskt bacon och nya Shots

Så var det söndagkväll igen. Blä.
Kan iallafall trösta mig med att jag kommer ha godaste matlådan på bygget imorrn:
På Coop (uttalas sooop) upptäckte jag att Hälsans kök styrt upp veg-bacon och eftersom mamma lovat att bjuda på middag fick hon nu tillfälle att översätta ett smarrigt bacon/kycklingrecept till quornfilé/sojabacon. Resultatet kan skådas nedan och var väldigt lyckat (tack mamma)! I veckan blir det jag som tillreder min första "riktiga" Carbonara på 12 år, ser redan fram emot den!


Vet inte om fotot gör maten riktigt rättvis, men vafan.

Annars kan jag med glädje berätta att det börjat röra på sig på Shots and motion-fronten igen.
Vi gjorde en ny låt i veckan (den smörigaste någonsin) och vi har bestämt oss att köra hårt varje onsdag tills vi har tillräckligt material för att börja repa och spela in på riktigt, förhoppnigsvis någon gång i vår. Har även lite andra musikprojekt på gång as we speak, men jag får återkomma till dom senare för nu ska Byggare-Bert sova. Natti!

Kommentarer
Postat av: köttkrok

Du kan ju fan inte hålla på så här Bört, du vill ju äta kött! Att du inte ätit nåt du verkar tycka är asgott (no pun intended) på 12 år för att det är ett gammalt jävla djur..Nej du borde ta fram tvålen, tvätta bort kryssen & steka det kokta fläsket!

2008-09-15 @ 12:17:25
Postat av: Berra

Jag vill ingenting förutom djurens bästa förstår du väl. :-)

Dessutom: har man varit kock på "Kött kök och bar" är man partisk och bör därmed hålla näbben.

2008-09-15 @ 16:15:25
Postat av: Frida

Man förstår ju att han värnar om sina likar: 2107CalfRunning.jpg" rel="nofollow">http://www.petersonsfarm.com/images/92107CalfRunning.jpg

2008-09-15 @ 18:51:04
URL: http://vad-frida-sa.bloggagratis.se
Postat av: Elin

vegbacon låter så läskigt. är det gott?

2008-09-21 @ 20:14:32
URL: http://elinsord.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0