Turnédrömmar

Snodde ett foto från en gammal bekant på facebook. Det är från Roskilde 2003 och Satirnine ska precis kliva upp på campingscenen. Stockholmsbandet var mitt första turnéledar/roddarjobb och det här gigget var ett av de största vi gjorde tillsammans. Jag längtar efter att få dra ut på turné igen och hoppas att det dyker upp något roligt "feriejobb" i sommar. Men ännu mer längtar jag ju faktiskt på att få turnera med eget band igen. Oavsett vad som inträffar så är det nog själva känslan jag vill åt - att vara på väg nånstans. Tycker Fredrik Wikingsson sammanfattade det ganska bra i senaste numret av Kupé:

"Lyx för mig är den där tågkupén med plats för fyra i x2000:s förstaklassvagn. Jag och Filip mår aldrig bättre än där inne, med en kasse öl, fördragna gardiner, min iPod, en resehögtalare och så är vi på väg ner till Göteborg."


Idag finns varken min dåliga hållning eller Satirnine kvar, tänk vad tiden går...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vet inte om jag nämnt det nångång men jag såg faktiskt Satirnine i Sundsvall på nån gratisspelning utanför Kulturmagasinet och det måste ju ha varit den där sommaren. Pratade om det där med (Ljud-)Erik (som jag ju också känner) och fick höra att ni varit ute med dem. Lite lustigt; jag var där men hade ingen aning om vilka ni var då. Nu är ju bilden rätt liten va, så...är han med?

2009-04-03 @ 17:33:21
Postat av: Berra

Vi var i Sundsvall flera gånger och en av dem var nog sommaren 2003 (typ två dagar efter Roskilde = låååång resa). Jag har för mig att Erik faktiskt inte var med i Danmark, men annars var vi som ler och långhalm under pseudonymerna "Sir Sleaze-a-lot" och "Sleaze master sleaze".

2009-04-03 @ 17:56:54
Postat av: Sandra

Det känns skitlängesen men det var säkert då. Jag och Erik redde ut vilket år det var men det har jag glömt nu. 2003 börjar ju för övrigt bli ett tag sen också. I alla fall var det sommar och "Rock vid magasinet" som var varje vecka. (Började som Torgrock för typ hundra år sedan och via Rock vid ån blev det sen Rock vid magasinet innan det gick och dog.)Jaja, nog med kuriosa. Haha, ja jag har hört talas om de där snygga pseudonymerna!

2009-04-04 @ 14:06:18
Postat av: Rasmus Elm

Då skulle Fredik veta hur det känns att sitta på tåget till Kalmar.

2009-04-04 @ 19:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0