[Yo-SEH-mih-tee]

Yosemite national park är en av de vackraste platserna jag vet. Vid mina tidigare
besök har jag inte haft tid att titta närmare på vattenfallen, men idag gjorde vi
äntligen slag i saken. Allt ser ganska pytte ut på bild, men det är det inte.
Jag lovar.
Stort. Jättestort.


Yosemite Upper fall har 436 meters fallhöjd...


Det lilla bergsknallen till höger heter El Capitan och har en
910 meter lodrätt klippvägg...


Solen kastar sina sista strålar över Tenaya Lake, ungefär 3000 m.ö.h...


Närkontakt (på cirka 10m avstånd) med en vild björn...

Kommentarer
Postat av: pelle

fan vad fint! Jag vill òckså till norra usa så jävla mycket. Men vad är det för björn? Grävlingbjörn?

2009-06-27 @ 23:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0