Crossat rekord

Var sjuk förra veckan och detta är första veckan på länge jag har kunnat och hunnit träna ordentligt. Löprundorna i spåret har varit under all kritik på sistone och när jag till på köpet trampade snett i torsdags beslöt jag för att minimera riskerna för att nytt snedsteg och drog idag till Stallet för att köra crosstrainer. Eftersom flåset varit sviktande hade jag tänkt ta det ganska lugnt, men det blev till slut min bästa workout ever. Tidigare var mitt rekord 767 kalorier och den nya noteringen lyder 779 kalorier på en halvtimme (siffror som man iofs kan ta med en nypa salt, men eftersom jag nästan alltid kör på samma maskin har jag en ganska bra måttstock på hur hårt jag kör).

Hemligheten bakom det hela? Har som sagt varit sjuk och vilat en hel del, men mest beror det nog på en liten men mycket energirik rulle från Panini timmen innan träning och framför allt den perfekta klassikern "Songs to fan the flames of discontent" i lurarna - när man är helt slut efter knappa 28 minuter och egentligen borde köra två minuters cooldown kommer "The Slayer" som får en att ge järnet i 2 minuter till och när skivan är slut har du 20 sekunder till på dig att trampa skiten skiten ur maskinen endast ackompanjerad av ditt eget hyperventilerande. Perfekt.

Kommentarer
Postat av: ^^

Du àr nog lite làskig trots allt.. Tràningsfreak!

2008-10-18 @ 19:01:57
Postat av: Berra

Jag är sjukt läskig.

2008-10-18 @ 21:50:51
Postat av: Martin

Vad kör du för program/belastning?

2008-10-19 @ 11:57:04
URL: http://hellvis.blogg.se/
Postat av: Berra

Jag kör manuellt på nivå 17 av 20. :-)

2008-10-19 @ 12:06:53
Postat av: nature boy

de e bra berra, kör bara, kööör!!

2008-10-19 @ 15:12:05
Postat av: Martin

Aha. Varför inte 20 av 20? ;)



Jag får ont i ryggen (och i fötterna, men det beror nog på skorna) av crosstrainer tyvärr. Men trotsar smärtan ibland eftersom det ändå känns som ganska bra träning.

2008-10-20 @ 08:42:22
URL: http://hellvis.blogg
Postat av: Berra

Om man kör på 20 av 20 måste man ha benmuskler. Det har inte jag - men jag har bra flås. :-)



Jag tycker det är en lysande motionsform eftersom du får med överkroppen på ett helt annat sätt än när du springer.

2008-10-20 @ 16:12:21
Postat av: Martin

Själv så har jag Roberto Carlos-ben. Däremot är det sämre med flåset. :)

2008-10-21 @ 16:14:20
URL: http://hellvis.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0