Det blir en tråååkig jul utan dig

I augusti upptäckte jag sprickor i chassit på min dator och gick ner till M-store för att lämna in den på reparation. Men killen i kassan sa åt mig att vänta några veckor eftersom det var extra lång väntan efter semestern. Jag undrade om det var för att folk råkar paja fler datorer under ledigheten (typ spillt grogg i den, tappat den i poolen etc) eller om det helt enkelt bara är så att även Apples datareparatörer faktiskt också har semester då.

Nu har, ähum, några veckor gått och idag lämnade jag in den. Det skulle ta "typ två veckor", så jag har inga större förhoppningar att få tillbaka den innan jul. Men jag tyckte det var lika bra - för om min första ovanstående teori är sann så kommer det åter bli kö hos datorverkstan i början av januari (typ spillt julmust i den, tappat den i gröten etc) och eftersom garantin går ut i mars, så tog jag vis av min egen snabbhet tag i saken. Annars skulle det ju snart vara sommar och mitt datorchassi fortfarande vara spräckt.

Är det förresten någon som ser det gemensamma temat på mina två senaste inlägg? :D

Kommentarer
Postat av: Frida

Eddie! Eller?

2008-12-12 @ 06:30:11
URL: http://vad-frida-sa.bloggagratis.se
Postat av: Berra

Bra gissat, men inte helt rätt... Men du är bra nära.

2008-12-12 @ 06:48:03
Postat av: Martin

Det gemensamma temat är väl låttitlar? Iallafall är det ett gemensamt tema. :)



"En tråkig jul utan dig" är för övrigt fullkomligt lysande. Dessutom väldigt träffsäker och en bra samhällsskildring.

2008-12-12 @ 07:13:30
URL: http://hellvis.blogg.se/
Postat av: Berra

Jag visste att jag kunde lita på dig Martin!

2008-12-12 @ 07:23:08
Postat av: StabbyLasse

dålig kompis = ingen kompis



Förortspoesi från grabbar som kan...

2008-12-12 @ 09:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0