Man vet att man är i USA när...

...man kan följa en biljakt live på TV medan man tränar på hotellgymmet. Den jagade personen hade bra driving skills - men efter en timme på flykt undan rättvisan blev han påkörd rakt i sidan av en fet pick-up då han körde mot rött i en korsning. Smällen var så ordentlig att han klämdes fast, svimmade och blev till sist ett lätt byte för polisen. Allt i direktsänd TV, följt från en helikopter.

Circus Circus

Mitt i cirkusen, men jag tar det lugnt i manegen.

[Yo-SEH-mih-tee]

Yosemite national park är en av de vackraste platserna jag vet. Vid mina tidigare
besök har jag inte haft tid att titta närmare på vattenfallen, men idag gjorde vi
äntligen slag i saken. Allt ser ganska pytte ut på bild, men det är det inte.
Jag lovar.
Stort. Jättestort.

Yosemite Upper fall har 436 meters fallhöjd...

Det lilla bergsknallen till höger heter El Capitan och har en
910 meter lodrätt klippvägg...

Solen kastar sina sista strålar över Tenaya Lake, ungefär 3000 m.ö.h...

Närkontakt (på cirka 10m avstånd) med en vild björn...

Check out my new car!

I denna skapelse for vi till Vegas häromdan. Har aldrig kört maken till finare kärra och nu väntar jag bara på att Frida ska bli klar med studierna så att hon kan köpa mig en egen skönhet (hon har faktiskt lovat detta i ett svagt ögonblick). Apropå Frida så har hon, Snippe och Nina nu anlänt och vi har tillsammans dragit iväg mot San Francisco - denna gång i ett helt klart mindre uppseendeväckande fordon; en gubbig Cheva Impala.

Jag tackar mina fina grabbar i Shots and motion för 10 härliga dagar och hoppas att ni nu har det bra hemma på era arbeten - det är ju trots allt måndag morgon för er nu. Själv avnjuter jag en BudLight i sängen och väntar på att Tonight show ska börja. Nä, seriöst - fan va kul vi har haft, jag längtar redan tills nästa inspelning...

Richard Branson Jr.

Jag var och tränade en sväng på Muscle beach idag och då glider en sjukt stor kille upp bredvid mig och frågar om jag är Richard Bransons son...

Well, I ain't. I am a Berthage.

Den enda sanna glädjen...

:D

/Varma hälsningar från Kalifornien

ps. kolla in www.shotsandmotion.com och lyssna på ny låt och kolla videodagbok! ds.

Vi mår bra.

Hell yeah.

"Welcome to the party..."

Sitter i ett mulet Venice och är ganska trött. Blev en sjukt lång dag igår med endast en eller två timmars sömn och en 23 timmar lång resa. Första flygningen mellan Arlanda - Philadelphia gick kanon. Vi blev dock aningens molokna när vi insåg att US Airways snålat in på gratisdrickat, men efter att ha köpt in några rundor började stewarden Timmy (samtidigt som han flitigt flörtade med Martin) att bjussa på drinkarna. Perfekt! Tim förgyllde vår resa helt klart.

Väl framme i Philly blev det flottig pizza och pasta på Sbarro, men när vi kom fram till vår gate fick vi besked att flyget till LA var försenat i två timmar. Tiden gick i snigeltakt, men som tur var hade jag ju med mig datorn och betapet.se saved the day. När vi väl kom ombord möttes vi att kapten hälsade oss "Welcome to the party..." och förklarade helt frankt att det var risigt väder på resan och att "det skulle märkas" typ. Vi fick dessutom vänta i flygplanet i två timmar på plattan innan det var vår tur att lyfta. Blä.

Tidsfördriv in the city of Brotherly love

Vid det här laget var jag ganska trött och somnade faktiskt en timme eller två efter att vi lyft.
Uppvaknandet var brutalt. Jag vaknade av att flygplanet krängde till så in i helvete och när jag tittade ut genom fönstret såg jag hur det blixtrade och det var moln överallt. Air France 447 låg väldigt nära i minnet och i flera timmar skakade vi fram i turbulensen och det var faktiskt lite läskigt när till och med kaptens lät lite skärrad. Minuterna gick i snigeltakt och när vi till slut gick in för landning i LA hade resan dragit ut på tiden med fem timmar.

Men vi kom ner ordentligt och hoppade in i en taxi som tog oss till 555 Grand Blvd i Venice där vår sköna husvärd Nur Nur ("yes it's Nur Nur, hippieparents you know") snällt väntade på oss trots att klockan hunnit bli två på morgonen. VI installerade oss och betalade hyran, men vi var inte särskilt trötta så istället för att vingla i säng drog vi ut på matjakt och hittade till slut ett 7/11 där vi köpte lite burritos och nachos. It's good to be back! :D

Nu har jag sovit några timmar och om en halvtimme är det uppstigning för frukost nere på Venice Beach, innan det är dags att komma igång med inspelningarna!

Grabbar gör roliga saker tillsammans

Förra helgen: Rosévinsdrickning med utsikt mot gamle Nordsjön.

Denna helg: Mõet i bilen till Bruce, vad vi firade återkommer jag till i morgon.

Framme på stadion och iklädd traditionsenligt konsertgåva från grabbarna.

The Boss live @ apborgen.

"Beds and blowjobs"

Jag flög med Ryanair förra veckan och det var (dessbättre) ganska långt från den standard som bolaget nu vill införa på vissa rutter.

Fullt med Shots and motion

I mitt huvud iallafall. Med fem dagar kvar till avresan mot Los Angeles har min hjärna gått på högvarv för att få klart demoversioner, hemsidor och kontakter. Och tidningsintervjuer. För att efter jag skickat ut en pressrelease om projektet (mest på kul) i början av förra veckan har vi blivit intervjuade av båda Uppsalas tidningar. Ganska bra utfall faktiskt - särskilt för ett band som varken spelat in något på riktigt eller ens spelat live.

Jag var tydligen rik...

...en liten kort stund idag: