Förra årets lista

Snodde frågorna från Hellvis blogg:

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag har köpt en lägenhet. Och så åkte turnésovbuss (nightliner) genom Europa.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Gav inga.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja. Och en blev Mammas nya kille (plastfarsa).

4. Dog någon som stod dig nära?

Ja, indirekt – Fridas farmor gick bort innan jag lärt känna henne särskilt väl.

5. Vilka länder besökte du?   

Danmark, Tyskland, Belgien, Frankrike, Schweiz, Österrike, Monaco & Italien

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?

Mer snö på vintern och längre sommar.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Sjukt dåligt på att komma ihåg datum, men jag hade en lite hektisk dag i början av augusti då jag var på bröllop i ett regnigt Falun, körde bil till Arlanda över natten och landade i solstolen vid poolen utanför Nice strax innan lunch. Det var en märklig dag.

8. Vad var din största framgång 2008?
Jag fick äntligen ut min lärarexamen.

9. Största misstaget?

Att jag inte gick med i A-kassan i januari.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Inte särskilt sjuk, men har haft problem med höger lårbaksida och en envis axelskada.

11. Bästa köpet?

Alpresan med Johan & Mackan i februari. Och min lya.

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Lägenheten, resor och mat.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja, bl.a. när jag slapp jobba vidare på taket och börja som lärare igen.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?

Lyssnar på ”Viva la vida” as we speak. Annars är det nog ”Vamos Ala Svullos Latinos”.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Första 8 månaderna: Gladare.
Resten: Lite ledsnare/bittrare

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Gått med i A-kassan och sluppit jobba på taket.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Druckit sprit.

18. Hur tillbringade du julen?

Hos Frida, hos pappa, hos mamma och avslutade den med några vänner på stan.

19. Blev du kär i år?
Ja. Kärare!

20. Hur många one night stands?

Icke.

21. Favoritprogram på TV?

På spåret & Californication.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag ogillar att hata.

23. Bästa boken du läste i år?
Hårt mellan Män som hatar kvinnor och Slash-biografin.

24. Största musikaliska upptäckten?
”Smokers outside the hospital doors” med Editors

25. Något du önskade dig och fick?
Ja, att Frida flyttade in här hemma.

26. Något du önskade dig men inte fick?

Så är det väl alltid… ”You can’t always get what you want, but if you try sometimes, you just might find – you get what you need”

27. Årets bästa film?
No country for old men

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jag var i Storhogna tillsammans med några av mina bästa vänner och njöt av en underbar ljus vårvinterdag på fjället.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Om jag hade fått stanna kvar som gymnasielärare hade det varit nästintill helt perfekt år.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Ganska tillbakalutad.

31. Vad fick dig att må bra?
Coors light dök upp på glasbanken

32. Vilken kändis var du mest sugen på?

Axl Rose

33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Ööh. IPRED tror jag. Eller den lokala skoldebatten.

34. Vem saknade du?
Ruket.

35. De bästa nya människorna du träffade?
Oj, haha, det borde nog ha varit T(I)NC eller de trevliga människorna jag bodde hos i Österrike.

36. En värdefull läxa du lärt dig i år?

Gå med i A-kassan och ge fan i spriten.

37. Citera en sångtext som summerar ditt år:
”The past is told by those who win,
My darling, what matters is what hasn’t been”
-- Jimmy Eat World

Kommentarer
Postat av: Ruket

Men fan Berra, jag saknade dig mest också :(

Puss

2009-01-02 @ 10:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0