Reunion tour?

Man kan väl säga att medlemmarna i Outbreak knappast sliter ut sig i replokalen. Vi nöjer oss istället med att träffas en gång i halvåret för att repa. Det funkar bra men det finns ett stort problem; vi spelar helt enkelt för sällan för att kunna göra nya låtar (eftersom vi hela tiden glömmer bort de nya alstren mellan varven). Vi repar till och med så sällan att vi glömmer bort dom låtar som vi redan skrivit och spelat in. Tur att det finns skivor att tjuvlyssna på.

Men nu har vi iallafall bestämt oss för att göra ett litet ryck och hoppa kunna boka in några gig på kontinenten framåt vårkanten. Det var nog typ fem år sedan vi stod på en scen tillsammans, och jag måste säga att jag saknar det. Jag kanske inte går igång lika hårt på hardcore som förr i tiden, men ställ mig på en scen tillsammans med mina kära vapendragare så vaknar någonting i mig och allting blir som 1996 igen. Those were the days.

Men nu är det snart 2009 och off stage har vi blivit bekväma. Så bekväma att jag och Kalle tog in på Statt för att slippa sova på ett golv och ha nånstans att ta vägen efter repet. Det hade absolut inte hänt 1996, men jag måste säga att jag gillar det.


Ljungman (och Roxny) joinade för några öl på hotellrummet.

Kommentarer
Postat av: Frida

God jul hjärtegull!

2008-12-24 @ 16:22:26
URL: http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0