Jullov

Så har man jullov igen! Skönt.

Har även fått besked att jag får komma tillbaka till skolan och jobba under nästa termin. Jag blir dock av med alla mina so-timmar och ska istället fungera som resurslärare. Kanske inte riktigt det jag tänkt mig men varje dag jag slipper jobba på ett tak är en bra dag, så jag är nöjd.

Jag har även klarat två månader i skolan utan att bli sjuk, så det vore väl fan om jag inte får samma jullovssjukdom som förra året; vinterkräkshelvetet. Har seriöst funderat på att gå i ide i tre veckor för att slippa uppleva denna hemska farsot igen, fy fan. 

Men istället så väljer jag att ställa mig helt frivilligt bakom skivspelaren på Bullitt ikväll, där jag "tvingas" ta emot önskningar från fylltrattar som bara sprutar saliv och baciller över mig. Men det som inte dödar, det härdar - och har jag klarat mig hittills så ska jag fan ända in i kaklet. Må jullovet börja!

Kommentarer
Postat av: Ronnie

Välkommen till resursklubben då, käre vän!

Du vet väl att det är vi som gör det egentliga jobbet på skolan? ;-)

2008-12-19 @ 19:15:21
URL: http://lets-make-this-precious.blogspot.com
Postat av: Sandra

Synd på SO:n men grattis till att du får stanna! Det är mer än vad en annan får. ;)

2008-12-19 @ 19:50:48
URL: http://barfota.blogspot.com
Postat av: Berra

Ron: Då kanske jag hör av mig för att få lite tips om hur fan man ska bete sig, haha. Jag kommer känna mig lite smått vilsen på NO-lektionerna tror jag, men det ska bli spännande.



Sandra: Tack! Och hang in there!

2008-12-20 @ 11:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0