Fondue m.m.

Har just varit och käkat ostfondue för första gången i mitt liv - en rätt som står helt i linje med den diet av vitt bröd, ost, öl och pasta vi hittills hållit under semestern. När jag var liten var kött-fondue min allra bästa favoriträtt, speciellt med mammas remoulade- och eldsås till. Mmm. Those were the days.

Har haft sol i fyra dagar nu, men på eftermiddagen smög det sig in några moln och vi hoppas på snö tills imorrn. Då drar vi först till Les 2 Alpes och efter att ha lämnat av Johan på Chamberys flygfält så drar Mackan och jag upp till Chamonix för ytterligare utförsåkning - ska bli spännande!

Fransmän måste för övrigt ha sjukt dålig fantasi. Vi bor just nu på Hotel de Paris som ligger på Ave. General de Gaulle - typ som att vi skulle ha Hotell Stockholm @ Olot Palmes väg i Uppsala... Tror inte det va.

Bifogar några bilder för att ni ska förstå att alperna är på riktigt (trots avsaknaden av nyfallet puder):

hopp
Weeee! Artikelförfattaren tar sats över en driva på 2000 meters höjd.

mack
Mackan tar sats nedför Serre Chevalier.

1
Artikelförfattaren tar återigen sats - denna gång nedför en solig slänt.

mz
Glada grabbar vid åkdagens slut - dom vet vad som väntar!

Kommentarer
Postat av: muuuuuuuurk

hur smakar eldsås? och hur gör man den? hur får man lågorna flytande, och blir det inte väldigt rinnigt?

2008-02-21 @ 02:25:52
Postat av: Frida

Tack för samtalet baby! Hopp och lek!

2008-02-21 @ 13:33:05
URL: http://vad-frida-sa.bloggagratis.se
Postat av: Spov

Jag vill också veta vad eldsås är! Det låter spännande och starkt och gott.

2008-02-21 @ 16:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0