iTunes-oskulden består

Har försökt komma över The Fray´s senaste unpluggedalster "Bootleg #2" de senaste veckorna, men har gång på gång kammat noll. Det hela började med att jag surfade in på thefray.net och såg att låtarna fanns tillgängliga för nedladdning på amerikanska iTunes. Eftersom jag inte köpt mer än två skivor de senaste 4 åren, tyckte jag att det var läge att slå till och ta min iTunes-store-oskuld. Spännande.

Men ack, jag kammade noll. Det gick jättebra tills jag skulle fylla i mitt kreditkortsnummer och fick meddelandet att kortet inte var giltigt och programmet bad mig istället vända mig till svenska iTunes. OK. Väl där visar det sig att skivan ej fanns i deras utbud och efter att åter försökt regga mig på den amerikanska siten gav jag upp och återvände till mer illegala domäner. Dessvärre fann jag inte skivan där heller, vilket jag tycker är märkligt med tanke på bandets internationella brottarhit i somras... Kanske är det så att iTunes taktik slutligen börjar ge en pay off - de lär ju va hyfsat nöjda när deras släpp inte når piratsiterna omgående.

Men trots att jag inte hittade låten illegalt så är det ju precis sånt här som får folk (som jag) att fortsätta tanka gratis musik, eftersom det funkar så himla enkelt - du söker på det du vill ha, hittar det och tankar på det. Om utbudet här hemma vore lika bra som på den amerikanska skulle jag gladeligen kunna betala 10:-/låt. Skärpning iTunes Sverige!

image29
Ge mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0