Countrypopulism, Tommy och vin



Denna låt dök av någon anledning upp på en liten vinfest hos Tove. Jag frågade mig själv hur en sådan låt skulle mottagas i Sverige, vilka som skulle lyssna på den och framförallt vem som skulle skriva/sjunga den? Brolle Jr? Nordman? Tommy Nilsson?

Appropå den sistnämnde så närvarade en herre på festen som kunde imitera herr Nilsson sjukt bra. Vi fick höra "Dina färger var blå", "En dag" och nån mer gammal hit och jag skrattade så jag höll på att ramla omkull.

Vinvärdinnan Tove har för övrigt haft fel telefonnummer till mig i tre år utan att märka det. Hon har skickat sms till den hon trodde var jag, men som egentligen är en tjomme bosatt i Sundsvall. Nu är dock felet åtgärdat - efter att hon försökt ringa mig igår och upptäckt felet.

Kommentarer
Postat av: celina

Det känns hemskt att göra den här jämförelsen, men Christian Kjellvander är väl ganska så nära...? Alltså. Ur ett svenskt perspektiv.

2008-07-15 @ 09:29:19
URL: http://celina.blogg.se/
Postat av: Berra

Hmm, nä, tror han skulle avstå faktiskt. Nog för att han är uppväxt i USA och därmed fått smaka på en hel del patriosm, men nä...



Kom dock på ett annat "band": Lasse-Stefanz kanske ställer upp? :-)

2008-07-15 @ 14:56:36
Postat av: Frida

Haha, håller med dig Celina!

2008-07-15 @ 17:59:02
URL: http://vad-frida-sa.bloggagratis.se
Postat av: Robban Svart

I always burst out in pride for the red white and blue

2008-07-16 @ 11:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0