Hem till gården - för sista gången

Efter att ha sett den första matchen mellan Schweiz och Tjeckien (0-1) och tryckt en nachostallrik och en chokladkaka övertalade jag Tompa att vi skulle se match nr. 2 hemma hos Mackan. Det är nämligen så att McAttack flyttar in granne med mig imorgon och det var därmed sista chansen att se solnedgången från hans veranda/altan/uteplats (vi har inte riktigt kommit fram till VAD det är). Tompa (som vill se varenda minut av detta EM) var skeptisk på att vi skulle hinna, men jag övertygade honom att jag kunde köra fort och vi hann faktiskt dit med tre minuters marginal.

Mackan och Tompa har för övrigt slitit hårt med att renovera Mackans nya bo. Själv har jag mest tittat på, delat ut öl och glada tillrop, spelat musik samt lobbat för att vi ska dra och bada istället. Det har ju varit sjukt varmt och gårdagen spenderade jag med Boban vid Lötsjön i Länna och idag hängdes det ut på bryggan vid WIks slott. Imorrn ska jag dock hjälpa Mackan att flytta in, men eftersom vädret sägs bli fortsatt grymt så hoppas jag även kunna förhandla in ännu fler bad.


Tompa rollar och jag tittar på från min position i soffan.


Mackan och Mia fylleskvallrar och beskådar solen gå ner bakom Alsike kyrka.


Utsikten från Mackans vardagsrum 080607. Återkommer
med en ny bild imorgon.

Kommentarer
Postat av: Conradmonica

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2010-05-05 @ 09:07:54
URL: http://conradmonica.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0