Påsklov del II

Lite synd att tiden går lika fort som vanligt när man är ledig - veckan är snart slut fastän det känns som om lovet knappt börjat. Jag hade ju tänkt att hitta på nåt och åka på en spännande utflykt nånstans men eftersom man är kommunalt anställd och får lön den 27 så hade jag bara råd att ta mig till Stockholm. Inte fy skam dock; kom hit igår och mötte upp Frida på centralen för vidare transport till stans bästa pizzahak, Primo ciao ciao på Bondegatan. Hade bara käkat frukost innan, så pizzan satt som en rensning i arslet på Pato (observera att pizzerian ligger mitt i bajenland, Shaabans nya hemvist).

Idag väntar lunch med Johan, en fika med Robban och sedan möta upp Kalle och ta honom med till Uppsala för en rejäl catch-up - längesen vi träffades. Fullt upp med andra ord.

Annars har jag som tidgare beskrivits hunnit med att köpa och bygga min nya "mediamöbel" - med lyckat resultat. Nu har det mesta klart för inflyttningsfest på fredag - saknas gör en hylla i arbetsrummet/sovrummet, min specialgjorda gitarrklocka till köket som är inte klar än, uppsydda gardiner, en palm i ett hörn och framförallt lite konst på några väggar. Det sistnämnda jobbar min konstnär med, ty hon ska på kvällens målarkurs lära sig måla av ett fotografi som jag fått välja ut. Spännande!

Hade även Shots and motion på besök i tisdags och vi är nästan klara med en ny, förbättrad version av "Something about Mary" - återkommer när den finns färdig för lyssning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0