Smalborg

Har tränat ganska hårt under april, både cardio och styrka. Och båda träningsformerna har gjort susen, jag har både blivit starkare och snabbare. Smart. Nu är det bara att hålla i och orka fortsätta upplägget, särskilt efter två dagar fyllda av öl, pizza och chips. Men jag är motiverad och målmedveten - det är kul att vara i bra form.

Jag hade en liten måttstock på hur snabb jag skulle vara, nämligen att hålla mig under 4 min/km = under 7 minuter per varv i Stabbyspåret (1,75 km) och därmed göra tre varv på under 21 minuter. Det är ungefär där jag legat på sistone. Men i förrgår morse sprang jag helt plötsligt på 20:07, utan frukost i kroppen, och nu är alltså målet att springa under 20 minuter istället och hålla mig under 3:48 min/km. 

Hur kan jag ha sån koll? Min iPod nano med Nike+ hjälper mig med talad information under löpningen och efteråt levererar den diverse grafer över hur jag sköter min träning; väldigt peppande och dessutom ackompanjeras man ju av peppande musik hela tiden. Efter man sprungit extra långt får man beröm av Paula Radcliffe och när man sprungit fort får man beröm av storfuskaren (?) Lance Armstrong. Den senaste veckan har jag fått beröm av båda två. Men jag har mer att ge - forza!

Kommentarer
Postat av: nature boy

"smart"

2008-05-03 @ 10:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0