Fredag på glasmästeriet

Åkte till systemet efter jobbet. Eller "glasmästeriet" som gubbarna på taket kallade det. Jag kände en lättnad över att åter få vara mig själv när jag klev in genom dörrarna uppe i Stenhagen. Senast jag var på systemet en fredag var jag iklädd byggkläder och kände mig allmänt miserabel då jag i andras ögon var en av alla de knegare som vallfärdar till bolaget varje fredagseftermiddag. Då ville jag ju vara lärare, inte bygg-gubbe.

Nu är jag lärare igen, och det känns så skönt att slippa blandas ihop med de gubbar som köper 8 pripps och en kvarting Explorer, för att åka hem till TV-soffan, bli full och kanske spöa kärringen. Lärare vet bättre. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0