Kefft glid, fasansfulla flashbacks och IKEA-käk

Var ute och körde två varv i elljusspåret efter jobbet. Har åkt skidor både igår och i förrgår, i finfina spår, men i dagens väder var det inte lika glatt; +5 och regn gör ingen skidåkare glad. Trots obefintligt glid stakade jag mig runt två varv; sämre glid = bättre träning trots allt. 

Sen drog jag till IKEA för att köpa ett skoskåp då jag & Frida lackat ur på att vi alltid har fullt med skor i hallen. Får kalla kårar så fort jag närmar mig dom trakterna nu för tiden, tiden på IKEA-taket har gjort djupa avtryck inom mig. Väl var inne kändes det bättre men jag insåg istället att jag var väldigt hungrig. Tur att dom har en lyxrestaurang på stället. Jag konsulterade hovmästaren (för att få så mycket mat som möjligt för pengarna) och slog till på en vegetarisk pastarätt med sallad för hutlösa 29:-. Därefter kastade jag i mig käket innan jag hann få ångest för priset. Den smakade dock helt ok och nu är jag proppmätt.

Kommentarer
Postat av: Frida

Åmeh, du har ju ändrat din story! Till mig sa du att du frågat MATTANTEN och inte nån jäla hovmästare! Eller är du bara arbetsskadad? Puss!

2008-11-27 @ 19:31:52
URL: http://vad-frida-sa.bloggagratis.se
Postat av: matterask

29 krokar låter rätt överkomligt, är det vajsing på min ironi-radar?

2008-11-28 @ 09:44:11
Postat av: Berra

Haha - ja, du börjar visst bli gammal Matte. Grejorna funkar inte längre som dom ska... ;)

2008-11-28 @ 10:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0