Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Jag följer en del GN'R-relaterade forum för att få tag på Chinese Democracy (trots att jag hört alla låtar och egentligen tycker att det inte är så himla bra), och är faktiskt lite impad över hur Axls stab verkar ha skrämt piratkopierarna ordentligt; en vecka innan plattan släpps har den fortfarande inte läckt i sin helhet. Den har till och med släppts till pressen och jag måste säga att jag håller med The Quietus recensent helt och hållet:

"His fluid, graceful/sleazy and inventive playing is really missed on Chinese Democracy"

Vem skriver han om? Slash så klart. 
Och att Slash båda efterträdare, som varit med och skrivit låtarna, inte längre är med i bandet när plattan kommer ut känns ju rentav löjligt. Först hoppade Buckethead 2002 och nu bara två veckor innan släppet försvann Robin Fincks namn från GN'Rs MySpace. Robin har varit på turné med NIN senaste halvåret och väljer tydligen att fortsätta med det. Kanske håller han med mig om att Chinese Democracy inte blev så himla lyckad till slut..?

Men, vem vet - dom kanske har styrt upp det hela vid mastringen. :-P
Så fort jag kommer över plattan ska jag ge er mitt slutgiltiga omdöme.


Omslaget till singeln.


Kommentarer
Postat av: Ronnie

Nu har jag bara hört små delar som läckt av kommande skivan och de är ju inget vidare imo...en sak slog mig dock: sjunger inte Axl sjukt bra nu för tiden?

2008-11-15 @ 13:33:17
URL: http://lets-make-this-precious.blogspot.com
Postat av: Berra

Jo, tekniken har ju utvecklats lite sedan 1991... :-)

2008-11-15 @ 15:03:28
Postat av: Berra

...dessutom har han ju haft 17 år att öva sig på.

2008-11-18 @ 15:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0