Fotbollskväll

Var iväg till huvudstaden och jobbade med Caesars som lirade på ett jippo inför Sverige - Portugal. Ett snabbt avklarat jobb; bandet spelade bara fyra låtar och jag kunde ta 19-tåget hem till Uppsala.

Även Bjärred Andersson var på plats på Café Operas scen, inte för att sjunga men för att rapportera in laguppställningen (som tydligen lillebror skvallrat om). Bjärred är en by i Skåne där dom pratar jävligt grötigt och på väg ner från scenen försökte Der Kaiser säga något till mig, men jag förstod aldrig vad han sa.

Innan gig togs "In med bollen" ut på gitarr och efter diverse problem kom vi fram till att den korrekta ackordföljden är: A, E, F#m, C#m, D, A, D, E. Det blev föga förvånande den enda riktiga allsången för kvällen, även om den minglande publiken även gungade med till "Jerk it out" (som tydligen varit med på något Fifa-spel för något år sedan).

Nu har jag precis avnjutit en pizza och ska efter matchen ner till Bullitt och spela skivor.
Heja Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0