Modfälld och besviken

Förra veckan sökte jag två lärarjobb som passade min ämneskombination (historia & media) ovanligt bra. Då jag inte hört något från skolorna i fråga ringde jag själv upp rektorn på skola 1 och fick reda på att jag inte hade blivit utvald till intervjuerna. Skola 2 fick jag inte tag på, men då jag inte hört något från dem på hela veckan gissar jag att det är samma visa där...

Vet inte vad jag ska ta mig till. Vägrar slava på taket för en skitlön så mycket längre till - arbetet tar död på det mesta av den nyfikenhet och vilja till att lära sig nya grejor som finns inom mig; att göra samma sak dag ut och dag in är inte min grej. Men vad finns det för alternativ? Börja skolan igen och bygga på studieskulden ännu lite till? Nä, det är väl bara att bita ihop och hoppas att en ny utformning av mitt personliga brev och CV kanske får mig att komma till intervjustadiet när nästa tjänst dyker upp. När den nu gör det, för just nu är det alltjämt; på historielärarefronten intet nytt.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vår arbetsmarknad suger men det är bara att kämpa på och hoppas att det löser sig. Min reservplan inför hösten var bemanningsföretagen och lärarvik. Nu ordnade det sig tack och lov men det är väl min reservplan inför nästa termin också om det behövs. Det suger men det är det vettigaste jag kan komma på. Jag lider med dig och håller tummarna. Kämpa på!

2008-09-11 @ 20:53:36
Postat av: Berra

Ja, nog ska jag kämpa alltid. Har ju ingenting att förlora (förutom humöret)... Tack för ditt stöd! :-)

2008-09-11 @ 22:10:58
Postat av: celina

Vet inte hur mycket tröst det är, men min lillasyster har haft dig som vikarie en gång och hon tyckte att du var en bästbra lärare! Ett litet ljus i mörkret kanske?

2008-09-12 @ 00:04:56
URL: http://celina.blogg.se/
Postat av: Berra

Det är klart att sånt värmer! :-) Det är ju sånt som man vill kunna skriva i sitt personliga brev, men det funkar väl inte så bra tyvärr.

2008-09-12 @ 06:26:16
Postat av: nature boy

de ordnar sej mannen, ta de lugnt.

2008-09-12 @ 20:57:59
Postat av: Berra

Du menar att jag snart kommer vara en välbetald takläggare och därmed ge upp drömmarna om ett lärarjobb?

2008-09-12 @ 23:50:27
Postat av: nature boy

nädå, du landar alltid med fötterna ner... snart klagar du väl från någon turne buss el på att de e trist på arlanda.

2008-09-14 @ 10:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0