Ge mig tillbaka Posten!

När jag ska skicka eller ta emot paket så får jag bege mig till Stabby Spel och tobak. Det är nästan alltid kö i den trånga butikslokalen där man får trängas bland tipslappar, godishyllor, porrtidningar och outhämtade paket som inte får plats i butikens lager. När man väl kommer fram till kassan blir det etter värre, får då måste man prata med killen bakom disken. Första gången var väl helt ok, men nu för tiden blir jag irriterad så fort han öppnar munnen och hör hans gnälligt dialektala bräkande. Det värsta är dock hans snåla attityd och ständiga malande om att hans bank tar ut 4 kronors avgift på kortköp, vilket leder till att han inte tar emot kortbetalning på postens varor (frimärken och dylikt) utan hänvisar till bankomaten runt hörnet. MEN BYT BANK DÅ FÖR I HELVETE! Vad jag vet så har alla seriösa banker avskaffat sina kortavgifter på senare år; vilket förmodligen skett i samarbete med småhandlarna för att minska kontanthanteringen och rånrisken. Nån som vet hur det egentligen ligger till?

Kommentarer
Postat av: Daniel

Affärerna får inte ta ut avgift för köp med VISA/Mastercard. Står typ i nåt avtal tror jag. De får helt enkelt höja priserna för att täcka kostnaderna för korthantering.

2009-04-26 @ 17:38:29
Postat av: Daniel

Det var alltså Steve McKagan som skrev det där. Fyller man i saker i rutorna så vill de lätt försvinna...

2009-04-26 @ 17:42:27
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag hatar dem! Värdelösaste posten i världen. Otrevliga, allmänt suspekta och så detta med korten... Kul för folk som ska hämta ut mot postförskott t.ex. Jag har hämtat ut konsertbiljetter där också, det kan ju vara en liten nätt summa om man ska hämta flera. Har du sett den fruktansvärt otrevliga skylten som hänger i taket? De undanbeder sig postärenden mellan specifika klockslag på lördagar. I övrigt är ju deras öppettider rätt kassa. Man borde inte få ha post om man inte accepterar kortbetalning! Usch, jag blir helt upprörd bara jag tänker på dem. :P Om jag bara ska posta nåt går jag hellre någon annanstans.

2009-04-26 @ 18:59:10
URL: http://barfota.blogspot.com
Postat av: Frida

Hata är ett starkt ord, men i det här fallet tror jag inte att det finns någon bättre beskrivning på mina känslor inför denna tobaksaffär...

2009-04-26 @ 19:45:02
URL: http://vad-frida-sa.bloggagratis.se
Postat av: David

Borde inte posten ställa vissa krav på de butiker som får i uppdrag att sköta paketutlämning? Rimligtvis borde man få betala med kort utan att behöva stå ut med påslag, och att bli hänvisad till vissa tidpunkter verkar alldeles oacceptabelt. Antingen är man postombud på allvar, eller så kan någon annan affär få sköta saken bättre. (Min erfarenhet är att posthantering fungerar dåligt i tobaksaffärer men bra på Ica.) Jag tycker för övrigt att konceptet i sig är bra eftersom det i regel innebär bättre öppettider än postkontoren någonsin hade.

2009-04-27 @ 08:04:51
Postat av: Berra

Sandra: We´re in this together!



David: Jo, självklart borde en sådan sak som avsaknad av kortavgifter vara en självklarhet om man vill vara postombud. Jag ska fan göra en skrivelse/upprop och reda ut det här! Skulle mycket hellre hämta mina paket på Konsum än hos tobaksskojaren.

2009-04-27 @ 10:56:31
Postat av: Anonym

Mhmmm, "Ge mig <b>posten tillbaka</b>" är väl den korrekta meningsuppbyggnaden?

2009-04-27 @ 15:31:41
Postat av: Berra

Uppbygnad, muppbyggnad. Men ok, du har rätt - och jag hade faktiskt redan noterat felet på egen hand, svensklärare som jag tydligen är. :D

2009-04-27 @ 17:01:55
Postat av: Martin

Rätt skönt att ALLA hatar den där butiken. Jag har träffat så sjukt många människor som helt oberoende av varandra just hatar Stabby spel och tobak.

2009-05-05 @ 12:54:37
URL: http://radarminnet.blogg.se/
Postat av: Berra

Nu börjar jag (übersnäll som jag är) faktiskt börja tycka lite synd om killen som driver den. Vem ska berätta för honom?

2009-05-06 @ 08:14:55
URL: http://www.berthagen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0