Influensa?

"Ny influensaepidemi på gång, värre än nånsin" säger dom på nyheterna. Är det nu jag ska få igen för att jag klarade mig ifrån både förkylning och vinterkräksjuka på jullovet? Men TV-inslaget säger också att epedimin ska peaka i februari (när jag ska till de sydeuropeiska fjällen) - så om jag ska bli sjuk så är det väl lika bra att få det överstökat.

Frida är hemma från "skolan" med halsont idag, bara att avvakta och invänta mitt eget öde.
Tills dess är handspriten min bäste arbetskamrat.

Kommentarer
Postat av: Stoffe

Hej Hej!



En fråga till din Frida:



I fredags var jag och vaccinerade mig mot denna influensa. (extra tuff i år sa läkaren)



Det var tydligen i det sista laget. Jag vaccinerade mig för att jag ska till Italien om 3 veckor och vill inte ha den veckan förstörd. Och det var också i sista laget eftersom det tar 2-3 veckor för att bygga upp ett försvar mot influensan. ( sa läkaren)



Läkaren frågade mig innan sprutan om jag var sjuk eller bara lite sjuk. Nej sa jag jag är helt frisk...



Jag ljög !



Jag hade ont i halsen och skulle kunna bli riktigt sjuk kände jag då.



Men min kropp verkligen ville ha den sprutan.



Mycket riktigt så är jag riktigt djävla förkyld och har ont i halsen och typ hela kroppen och har varit det sedan sprutan. Idag är jag på jobbet och det kanske inte är så snällt mot mina kollegor. Män ändå.



Mina frågor:



1.Varför frågade läkaren om jag kände mig helt frisk?



2.Verkar inte vaccinet nu eller?



3. Eller är det rent av bra att jag blev sjuk nu så har jag detta avklarat och kan inte bli smittad mera.



Kristoffer

















2009-01-12 @ 10:19:08
Postat av: Frida

Stoffe:



1. Antagligen för att man inte ska vaccineras om man har feber, för då är immunförsvaret redan aktiverat och "upptaget" med en annan infektion eller liknande och man kan få sämre skydd. Om det skulle vara så att du redan böjat få symptom från en influensainfektion så är vaccnationen meningslös. Vaccinationen i sig har sannolikt inte något att göra med dina symptom.



2. Svårt att säga.



3. Ja, kanske. Om det nu är influensan som du har fått.

2009-01-12 @ 13:21:28
URL: http://vad-frida-sa.bloggagratis.se
Postat av: torkel

http://www.familymassagetherapy.com/shop08/images/442407.jpg



frida får hooka.

2009-01-13 @ 22:44:20
Postat av: Frida

Stoffe: Hur mår du nu? (återbesök)

2009-01-17 @ 18:42:14
URL: http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0