Chinese democracy - igen och igen

"We’re launching with a monumental campaign"

Så skrev GN'R´s managers Irving Azoff (roligt efternamn) och Andy Gould i ett pressmeddelande i slutet av oktober, inför släppet av Chinese Democracy. Vad hände sen? Inte mycket.

Några låtar spelades på radio och släpptes som singlar via iTunes, någon låt dök upp i ett tv-spel och hela skivan kunde provlyssnas på MySpace. Men inga officiella intervjuer, ingen video och framförallt inga turnédatum. Axl dök i och för sig upp på några internetforum och var förvånansvärt öppen med saker och ting (bland annat sa han att en video till "Better" typ var klar, men...). Läste häromdan att plattan sålt 500 000 i USA. Det är ju en hel skivor, men förmodligen hade det varit många många fler om skivbolag och managers styrt bättre promotion.

Som det framgår här ovan så följer jag en del forum men jag blir bara irriterad när jag läser nu för tiden. Det forum jag följt mest genom åren har förvandlats till en propagandamaskin som inte tillåter något ifrågasättande runt Axl och hans nya band och ingen vågar sticka ut hakan och riskera att bli utslängd eller censurerad av moderatorerna. Chinese democracy på rikt helt enkelt. Usch.

Kommentarer
Postat av: w kro

2009-01-15 @ 11:48:07
Postat av: w axl krok

Ja va fan va det som hände, uncle e väl sur på nån/nåt misstänker ja..

2009-01-15 @ 11:50:36
Postat av: Johan Glans och avd. humor.

Ang. lanseringen av skivan som bara sålt 500.000 ex i USA kanske han borde rikta in sig på den Asiatiska marknaden. Men då borde han kanske ha ett mera slående namn i Asien.



Här kommer några mina 2 namnförslag.



1. Crunching Axl hidden dragonrose ( eller nåt sånt)



2. Axl Rise ( Min favorit )

2009-01-15 @ 12:33:56
Postat av: Avd. Besserwisser

Du menar Axl Rice eller?

2009-01-15 @ 15:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0