Rastlösheten smyger sig på...



Har varit hemma i drygt en vecka nu och har väl inte saknat vagabondlivet så värst mycket under den tiden. Tills ikväll, då Snippe la upp några hundra bilder (av de 5879 vi tog under tre veckor) som fick mig börja längta tillbaka till vägarna. Det hela kanske inte blir bättre av jag soffligger i Stabby och hör hur det regnar utanför...

Det är ju faktiskt sommar och sommar brukar betyda turnéjobb för min del; jobb som bara brukar dyka upp utan att jag söker dem och oftast med ganska kort varsel. Roliga jobb som innebär att man får åka på festivaler och se sig om på kontinenten - ofta med en kall öl i näven. Men denna sommar verkar det finnas turnéledare och gitarrtekniker åt alla band, så jag får väl nöja mig med att semestra bort återstoden av sommarlovet. Stackars mig.

Och trots att det kanske dröjer tills jag återser spikraka ökenvägar eller turnébussar så blir det mer resande inom kort: På lördag drar jag och Frida upp till fina Ulvön och i augusti vankas ett västkustbesök och tvenne bröllop. Bara att hoppas på att solen och värmen gör comeback till helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0